Ida näsplugg
Menu

Swedish Danish English Finnish Norwegian
Cart

Köpvillkor

Allmänt
För att få handla hos Tillfället i Stockholm AB nedan kallad Tillfället AB, måste du vara över 18 år. Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd. Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och adressuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina uppgifter vidare. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Tillfället AB, kommer detta att polisanmälas.

Priser
Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms (f.n. 25%). Fraktkostnad tillkommer, se ytterligare information nedan. Tillfället AB reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i butiken.

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Tillfället AB erbjuder dig ett säkert betalningssätt för kort genom Paypal. Kontokort (betal- eller kreditkort) via VISA- eller Mastercard kan användas vid betalning. När du betalar med kort måste du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet). Kortköpen sker direkt hos vår leverantör av kortbetalningar och är krypterad enligt gällande standard och regler. Tillfället AB använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.

Leverans och Frakt

Allmänt
Vi använder oss av Posten för att transportera dina varor direkt till dig eller till ditt närmaste utlämningsställe.

Leveranstid
Målsättningen för Tillfället AB är alltid att skicka varorna samma vecka som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 2-5 arbetsdagar efter mottagen betalning. Bor du norr om Sundsvall dröjer det sannolikt ytterligare en arbetsdag innan du får dina beställda varor. Om det skulle det bli en fördröjning av försändelsen kommer Tillfället AB att kontakta kunden.

Leveranssätt
Tillfället AB skickar varorna som paket eller brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget, f.n. Posten.

Fraktavgift
Tillfället AB tillämpar en enhetsfrakt på 14 kr inkl. moms för inrikes kunder. För frakt till andra länder inom EU tillkommer en frakt på 28 kr inkl. moms. Tillfället AB använder sig f.n. av Posten för frakter.

Felleverans
Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt kontaktar du vår kundtjänst, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så hjälper vi till med att returnera varan.

Transportskada
Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Tillfället AB rekommenderar kunden att inte hämta ut ett skadat paket då skadan ej längre kan hänvisas som en transportskada när paketet är uthämtat. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

Trygghet

Allmänt om Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt
Returrätt endast vid felaktig eller skadad vara.

Avbeställning
Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Tillfället AB på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. . Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller ordinarie villkor för Ångerrätt och Returhantering. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Tillfället AB.

Returhantering via e-handeln
Vid retur till e-handeln måste du kontakta vår kundservice Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för att få ett returnummer och en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande. Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Tillfället AB för alla kostnader inklusive frakt. Returen är inte godkänd förrän Tillfället AB kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan till önskat kontonummer. Vid godkänd ångerätt återbetalar vi hela köpebeloppet inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Undantag
Ett paket som inte hämtats ut från Postens utlämningsställe inom 14 dagar returneras automatiskt. Denna retur betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten. Vara som anländer till vårt lager i retur, utan giltigt returnummer returneras och frakt debiteras.

Force Majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Tillfället AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Kontakta oss

logo ellen-v2

E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Mobil: 070-728 82 82

Betala med:

logo sakra betalningar med paypal se

Ida Näsplugg

Log In or Register